Nieuwe predikant en koster

Gedurende de zomervakantie houden kerkelijke gemeenten een zomerstop. Althans, dit is een goede gewoonte. Even tot rust komen en opladen voor het nieuwe seizoen en ideën opdoen.

Voor de Oranjekerkgemeente zijn we tijdens deze periode toch blijven zoeken naar een nieuwe voorganger en een nieuwe koster. Is dit leiding geweest van Gods Geest? Want zie hoe snel het is gegaan: al in augustus werd een eerste verkennend gesprek gevoerd met ds. Louis Krüger, emeritus predikant en op 1 september is Dinand de Vos gestart als nieuwe koster!

ds. Louis Kruger

Het verkennende gesprek met ds. Louis Kruiger werd zowel de kerkenraad als de predikant vonden het een positieve bijeenkomst We hebben als kerkenraad unaniem geconcludeerd dat de hij goed past bij onze gemeente en bij de fase waarin wij ons bevinden. Ds. Krüger denkt er hetzelfde over. We zijn dankbaar dat hij onze uitnodiging heeft aangenomen om de komende 2 jaar voor 50% van de tijd als predikant in de Oranjekerk te dienen.

De zoektocht naar een nieuwe koster is helemaal snel gegaan: door een toevallige ontmoeting(?) is de sollicitatie van Dinand gaan rollen. Het sollicitatiegesprek met hem en een afvaardiging van de Oranjekerk en Noorderlicht was zo positief dat we hem dezelfde dag hebben gemeld graag met hem verder te willen. En dat gevoel is dus wederzijds. We zijn blij met zijn komst.

Als gemeente zijn we dankbaar dat God onze gebeden heeft verhoord en kijken uit naar de nabije toekomst.

afbeelding.png

Dinand de Vos